• Agenda

Communicatie: marketingcommunicatie en het gebruik van nieuwe media

Algemene informatie
Deze cursus zoomt in op de dierenartsenpraktijk als moderne en toekomstgerichte onderneming. Hoe communiceert de praktijk met markt, maatschappij en moderne media.

Module I: Wie wil je zijn en wat wil je worden?
In  module I van deze tweede communicatiecursus bepalen de deelnemers de missie, visie en strategie van hun praktijk. Er wordt ingegaan op de ambitie, mogelijkheden en marktkansen van de individuele praktijken. Waar staat de praktijk nu en waar wil de praktijk naar toe? Groter? Transparanter? Gespecialiseerder? Wat zijn je marketingdoelen, hoe wil je ze bereiken en hoe meet je het ‘succes’? En, hoe zorg je er voor dat de strategie die je ontwikkeld breed wordt gedragen door iedereen in de organisatie? Deze en andere vraagstukken worden uitgebreid behandeld in de eerste module van deze driedelige cursus. Deelnemers maken aansluitend aan de module samen met de cursusbegeleider een eerste houtskoolschets voor een eigen praktijkmarketing communicatieplan. Tijdens de tweede bijeenkomst wordt dit plan verder uitgewerkt wat moet leiden tot daadwerkelijke actie. Aan de module is een huiswerkopdracht* gekoppeld.

Module II: De digitale dierenartsenpraktijk
In de vorige module hebben de deelnemers een eerste ruwe schets gemaakt van hun marketingplan. Missie, visie en strategie van de praktijk zijn gedefinieerd, nu komt het aan op de uitvoering: welke middelen gaan we inzetten om dit tot een succes te maken? Alle mogelijke marketingmiddelen worden tegen het licht gehouden, met sterke nadruk op de digitale (interactieve) media. Hoe belangrijk is de praktijkwebsite? Welke rol spelen sociale media als Facebook en Twitter? Heeft adverteren nog wel zin? Wat doen we met die kolom in de lokale krant? En hoe zet ik mijn (potentiële) klanten aan tot actie? Na deze module zijn de deelnemers in staat om een effectief actieplan te maken om met hun klanten in contact te komen en waarmee ze de doelstelling van de praktijk uit de voorgaande module kunnen verwezenlijken.

Module III: Terugkommiddag
Op deze terugkommiddag wordt herhaling van het geleerde afgewisseld met de bespreking van vragen van de deelnemers vanuit de praktijk. Per deelnemer worden wensen en doelen voor de toekomst geïnventariseerd, vastgesteld en vastgelegd. Tevens vormt een uitgebreide groepsevaluatie van de modulaire communicatiecursus onderdeel van deze terugkommiddag, inclusief de mogelijkheid om met de groep in de toekomst verdere vervolgacties te ondernemen (als onderdeel van intervisie). De dag wordt besloten met een informeel diner.

* Online ondersteuning bij PEGD modulaire cursus: Marketingcommunicatie en het gebruik van nieuwe media
De modulen worden ondersteund met een interactief digitaal communicatieplatform. Alle deelnemers krijgen toegang via het internet tot deze exclusieve omgeving waar de deelnemers met elkaar en met de docenten in contact kunnen komen. Binnen deze omgeving kunnen vragen aan elkaar gesteld worden, documenten gedeeld en kan aan opdrachten worden gewerkt.

Tevens wordt er een online vragenuur georganiseerd waarbij de deelnemers live met de
cursusleider in gesprek kunnen gaan omtrent het onderwerp en de huiswerkopdracht. Op deze manier wordt het effect van de cursus verstrekt. Niet alleen is men met de stof bezig tijdens de fysieke bijeenkomsten maar ook in de periode daartussen. Het rendement van de cursus zal hierdoor worden vergroot.

Deze modulaire cursus kan als een op zichzelf staande cursus gevolgd worden, naar verwachting zal deze modulaire cursus in 2016 een vervolg krijgen: Klantgerichte praktijkcommunicatie , welke heel goed aansluit op deze cursus en maakt de communicatiecursus completer.

Doelgroep
De gezelschapsdierenarts, niveau I –III.

Data
Donderdag 17 september, 8 oktober en 12 november 2015.

Programma
Module I & II:
Ontvangst: 10.45 uur
Aanvang: 11.00 uur
Einde: 18.30 uur
Module III:
Ontvangst: 14.15 uur
Aanvang: 14.30 uur
Einde: 18.30 uur met aansluitend gezamenlijk informeel diner.

Locatie
Departement Geneeskunde van Gezelschapsdieren te Utrecht, ingang Münsterlaan.

Tarieven
€ 950,- excl. BTW** voor deelname aan de modulaire cursus: Communicatie: Marketingcommunicatie en het gebruik van nieuwe media.
Naast het betalen per bankoverschrijving ( + € 10,- excl. BTW adm.kosten) of iDeal is er ook een mogelijkheid tot automatische incasso. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden.

** Deze modulaire cursus is persoonsgebonden, uitsluitend de cursist die zich ingeschreven heeft kan deelnemen . Na inschrijven is annuleren, ook in geval van overmacht, niet mogelijk. Lees voor u akkoord gaat de algemene voorwaarden goed door, deze kunt nalezen op www.pegd.nl

Nadere informatie
Vanwege het intensieve karakter van deze cursus is er plaats voor maximaal 12 deelnemers.

Inschrijven doe je hier.